 |


|

 |
Η κρεμαστή (νέα) γέφυρα |
Η γέφυρα μήκους 694,5 μέτρων (τα 215 από αυτά είναι στον αέρα), φιλοξενεί δύο μεγάλες λωρίδες κυκλοφορίας, δύο προστατευόμενα πεζοδρόμια και είναι στρωμένο με αντιολισθητική και αντιθορυβική άσφαλτο. Βρίσκεται σε ύψος 35,5 μέτρων και επιτρέπει την ελεύθερη κίνηση των πλοίων.
Τώρα πια που ολοκληρώθηκαν και τα έργα οδικής πρόσβασης, η προσπέλαση στην βόρεια και νότια Εύβοια είναι πανεύκολη.
Οι οδηγοί δεν είναι υποχρεωμένοι να περάσουν μέσα από το κέντρο της Χαλκίδας, και η Χαλκίδα δεν είναι υποχρεωμένη να υποφέρει, όντας μόνο πέρασμα για βιαστικούς οδηγούς και βαρυφορτωμένα φορτηγά.
Εκτός από την εύκολη πρόσβαση των οχημάτων από και προς την Εύβοια, συχνά διοργανώνονται πτώσεις bungee jumping, κλασικό event τα καλοκαίρια
Η κατασκευή της γέφυρας, συνάντησε πολλές και πρωτόγνωρες δυσκολίες. Το γεφύρι μπορεί κατά την κατασκευή του να μην γκρεμιζόταν όπως το διάσημο της Άρτας, έπαιρνε όμως κλίση. Απίστευτο και όμως αληθινό. Τα 90 μέτρα ύψους των πυλώνων της γέφυρας, κάτω από το λιοπύρι έπιαναν τέτοιες θερμοκρασίες, που η διαστολή έκανε τους πυλώνες να γέρνουν προς τη σκιερή πλευρά. Οι επιστήμονες και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές των μεγάλων τεχνικών εταιρειών που είχαν αναλάβει το έργο, έλυσαν το πρόβλημα και έτσι η γέφυρα άρχισε να 'αγκιστρώνεται' στα 144 συρματόσχοινα, τα οποία είναι και όλη της η ζωή. Τα συρματόσχοινα κρέμονται από τους δύο πυλώνες και δένονται πάνω στο οδόστρωμα. Το πάχος του 'καταστρώματος' όπως το λένε οι ειδικοί, είναι μόλις 45 εκατοστά (παγκόσμιο ρεκόρ). Σε αυτά τα 45 εκατοστά πάχους και στα 13 μέτρα πλάτους του καταστρώματος, χωράνε άνετα δύο μεγάλες λωρίδες κυκλοφορίας και δύο προστατευμένα πεζοδρόμια.
Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα
|

|
|
|