e-city
English version Αρχική Σελίδα Ειδήσεις Εκδηλώσεις Bar Club Restaurants Ταβέρνες Ουζερί Εστιατόρια Ξενοδοχεία Πρακτορεία Ταξιδίων Ενοικιάσεις Αυτοκινήτων Ταξίδια Hotels Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Σχολές Φροντιστήρια Επαγγελματίες Τεχνικοί Μεσίτες Δικηγόροι Γιατροί Έπιπλα Ηλεκτρικά Ηλεκτρονικά Ρούχα Βιβλία CD Δώρα Αυτοκίνητα Σπόρ Γυμναστήρια Χόμπυ Κέντρα Αδυνατίσματος
Αρχική Σελίδα > Αξιοθέατα > Σαντορίνη > Πολιτισμός



Πολιτισμός 


Πολιτισμός

Αν και η Θήρα είναι από τους πρώτους τόπους που δέχτηκαν το φοινικικό αλφάβητο για τη γραφή της ελληνικής γλώσσας, δεν φαίνεται να έπαιξε κανένα σπουδαίο ρόλο στην καλλιέργεια του λόγου. Η λυρική ποίηση που τόσο ήκμασε στα Κυκλαδίτικα νησιά, δεν φαίνεται να χρωστά τίποτα στη Θήρα. Γνήσια αποικία της Σπάρτης, η Θήρα με τη συντηρητική κοινωνία της δεν ενθαρρύνει ιδιαίτερα τις τέχνες και τα γράμματα. Και όμως η αριστοκρατία της δεν φαίνεται αδιάφορη στα πνευματικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα των γύρω νησιών.Η μνημειακή ζωγραφική που ανακαλύφθηκε στο Ακρωτήρι αποτελεί την σημαντικότερη συμβολή των ανασκαφών αυτών στη γνώση της προϊστορίας του Αιγαίου και, γενικότερα, της Ευρώπης. Οι τοιχογραφίες της Θήρας αποτελούν τα παλαιότερα δείγματα μεγάλης ζωγραφικής στον ευρωπαϊκό χώρο. Τα χρώματα που χρησιμοποιούσε ο προϊστορικός ζωγράφος στη Θήρα ήταν το κόκκινο, το μαύρο, το κίτρινο, το θαλασσί και το κρεμ για το φόντο. Με τ α χρώματα αυτά ο καλλιτέχνης ζωγράφιζε επιφάνειες ποικίλες τόσο στο σχήμα όσο και στις διαστάσεις. Χαρακτηριστικό γνώρισμα της Τέχνης του Ακρωτηρίου είναι ο απόλυτος έλεγχος του χώρου, μέσα στον οποίο ο καλλιτέχνης κινείται χωρίς ενδοιασμό. Βρίσκει πάντα κάποιο θέμα κατάλληλο για να γεμίσει την επιφάνεια που του προσφέρει η εκάστοτε διαρρύθμιση. Αν και ο χαρακτήρας των τοιχογραφιών της Θήρας είναι μινωικός, είναι διάχυτη η ανεξαρτησία των καλλιτεχνών της από τις συμβατικότητες της Κρητικής τέχνης. Άνθρωποι, ζώα, φυτά αποδίδονται με πειστικότητα τέτοια που πλησιάζει τον νατουραλισμό, ενώ τα καθαρά διακοσμητικά θέματα συναγωνίζονται σε ποικιλία και τελειότητα τις εικονιστικές σκηνές. Ακόμα πιο μεγάλη και πιο εντυπωσιακή είναι η ποικιλία που παρουσιάζουν οι αφηγηματικές σκηνές. Είναι τέτοια η διάθεση του καλλιτέχνη για ποικιλία που ακόμη και τα τοπία τα κάνει αφηγηματικά με την παράθεση μερικών ζώων. Περισσότερο αφηγηματικές βέβαια είναι οι σκηνές στις οποίες συμμετέχουν και ανθρώπινες φιγούρες, όπως η περίφημη αναπαράσταση των δύο μικρών πυγμάχων που φαίνεται σαν να έχουν απαθανατιστεί σε ένα στιγμιότυπο επίθεσης και άμυνας. Αντίθετα με την αρχιτεκτονική της Θήρας, από την οποία σώζονται μνημεία της Ελληνιστικής κυρίως περιόδου, άλλοι τομείς τέχνης όπως είναι η κεραμική και η πλαστική, έχουν διασώσει αξιόλογα μνημεία που ανάγονται στους πρώιμους αιώνες της ζωής στο νησί. Κι αυτό είναι κάτι που το χρωστάμε στα νεκροταφεία. Τα γεωμετρικά αγγεία είναι τα αρχαιότερα μνημεία τέχνης που έχουν σωθεί από την Αρχαία Θήρα και είναι, ίσως, τα μόνα έργα που μπορούν σίγουρα να αποδοθούν σε ντόπιους τεχνίτες. Οι Θηραίοι αγγειογράφοι είναι οι πιο συντηριτηικοί ανάμεσα στους Κυκλαδίτες συναδέλφους τους.Στον τομέα της πλαστικής η Θήρα δεν φαίνεται να είχε την αυτονομία που χαιρόταν στην κεραμική της. Κι αυτό είναι φυσικό μιας και η πρώτη ύλη, το μάρμαρο, δεν υπήρχε στο νησί. Γι’ αυτόν άλλωστε τον λόγο δεν δημιούργησε σπουδαίους καλλιτέχνες στο λάξευμα της πέτρας. Ίσως για μερικά πρώιμα πήλινα ειδώλια θα μπορούσε να υποστηριχτεί η ντόπια καταγωγή τους μιας και υπήρχε παράδοση πηλοπλαστικής εκείνη την εποχή. Παρά την απουσία ντόπιου γλυπτικού εργαστηρίου, η Θήρα έδωσε μερικά από τα μνημειωδέστερα έργα της αρχαϊκής πλαστικής. Στο δεύτερο μισό του 7ου αι. π.Χ. χρονολογούνται οι κούροι που βρίσκονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θήρας.

Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα



Πολιτισμός




  Γενικά | Διαφημιστείτε | Επικοινωνία | Αλλες πόλεις | Οροι χρήσης | Καταχωρήστε εκδηλώσεις

© 2000 - 2005     Hellas Informatics. All rights reserved.